Název blogu není jednoznačný, snad proto, že různých deníčků zoufalých matek či šťastných paní tady už je i bude dost. Mé příhody nejsou určitě ničím zcela výjimečné, spíš dost všední a tuctové. Já se je snažím jen zkousnout a zpracovat. Ani ne tak pochopit jako přijmout. Najít na nich něco trochu srandovního a posypat je sarkasmem jako buchtu moučkovým cukrem. Vzít si z nich ponaučení a za pár týdnů či měsíců naskočit do stejného vagonu a vše si pro velkou úspěšnost zopakovat.

A když někdo přeci jen nechápe, otáčí očima a přemítá nad mou blbostí, s nehraným klidem mu odvětit: "Může se to stát i vám" :-)

PS: A tenhle klid, nehraný, mně teď přináší mé psaní. Přišla jsem na to, možná pro někoho pozdě, ale kdo nám vlastně určuje, kdy je v životě na co pozdě? Biologické hodiny? Postava, ne zrovna kopírující tvar svatební šněrovačky? Alzheimer?

Přeji příjemné a ničím nerušené počtení :-)


neděle 30. prosince 2018

Zpověď pětileté

Ahoj, sice se jmenujeme každá úplně jinak, ale i tak máme zřejmě hodně společnýho. Nevim teda proč, ale když jdeme takhle společně třeba ráno do školky, ostatní lidi se na nás dost často tlemí. Jen tak, bezdůvodně. Máma to nijak nekomentuje, ale určo to taky vidí a někdy ji to pobaví, jindy zprudí, to podle okolností. 

Máma je vůbec celá dost náladová, ale už jsme si na ní tak nějak zvykly a asi bysme neměnily. Je to prostě už takovej folklór a my se ségrou přesně víme, kdy se rozčílí i co nám řekne. Jinak je s mámou celkem někdy i zábava a co jsme odešly od Míly (ségry táta, pozn. aut.), děláme taky často i různý kraviny a chechtáme se tomu. Předtím se máma nesmála skoro vůbec. 

Na druhou stranu je někdy máma i dost smutná a není to úplně pokaždý jen proto, že fakt hodně zlobíme. Poznáme to se ségrou tak, že nás chce furt objímat a já osobně tohle cicmání odmalička jako moc nemusim, ale Anča, ta by ochotně políbila i Miloše Zemana, jaké je to prase. No fuj.

Taky se teď máma často různě nakrucuje před zrcadlem, zkouší si všemožný hadry, někdy se fotí a někomu to posílá. Tak nějak celkově se víc prohlíží, a tak si říkám, co z toho zase bude. Ale zatím je klid, tak se nechme překvapit. 

Prej teď začne zase chodit do práce (proto si zkouší ty nemožný věci a nechce nosit tepláky) a my budeme muset být s Ančou ve školce celý den. Což mi teda tak nevadí, až na to nudný spaní a taky na to, že mě odteďka dávají do dvojice za ruku furt jen se ségrou. Já chci svý kamarádky, Viktorku nebo Márinku a místo toho vyfásnu Anču, kterou trpim doma celej den (není-li zrovna u táty) a navíc mi kouše a štípe. Vopruz, fakt. A ještě si učitelky myslí, kdoví jaký nám tím projevují dobrodinní. Houbeles.

Když se máma snaží venku vyfotit selfie s náma na mobil. No comment :D

Nejlíp si od Anči odpočinu, když jde ke svýmu tátovi, což je docela často. Já k tomu svýmu zas tak často nechodím a ani u něj nespím, ale proč, po tom nepátram. Když už mě má, nejraději jsem u babičky, tedy tátovo maminky. Babiček mám vlastně hodně, za což jsem mámě fakt vděčná. Na shánění babiček je fakt dobrá. A taky všechny babičky umí uvařit polívku, na což máma zas až tak dobrá neni. Prej tam dává málo masa a nedovaří zeleninu, říkal Míla. A máma se div nestavěla na hlavu, a stejně pak ten kotel vývaru dojídala 3 dny sama, protože to prostě nemělo tu chuť.

Celkově musím uznat, že dovedu (nejen) mámu v jídle fakt potrápit. Zatímco Anča spořádá 3 selátka a 2 bažanty, já se rozhlížim a čekám na vhodné sousto. Společenská konverzace u stolu díky mně nikdy nevázne a už jsem mámu přitom párkrát zažila doslova vylítávat z kůže. Nevim, co vyšiluje, když se nenajim, dojedu se večer chlebem s máslem. Ten máma uvařit umí.

Milý deníčku, já sice zatím ještě neumim psát (ale umim se podepsat E-L-I), ale spoustě věcí už rozumim. Vim, jak vypadá rodina a máma mi tvrdí, že to jsme my 3. Jenže my jsme jen holky a tátové jsou pryč. Tak jak to sakra je?


Žádné komentáře:

Okomentovat